MISL 102 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
İşletme II
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
MISL 102
Güz/Bahar
3
0
3
5

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders, işletme fonksiyonlarına (üretim, pazarlama, yönetim ve finans) dair güncel konularda öğrencilere genel bir bakış açısı kazandırmayı amaçlamaktadır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • İşletmeler ile ilgili güncel terminolojileri kullanabilecektir.
  • İşletmelerde güncel konuları tanımlayabilecektir.
  • İşletmeler açısından sosyal sorumluluk bilincine sahip olabilecektir.
  • Küreselleşen dünya ile birlikte değişen işletme fonksiyonlarını değerlendirebilecektir.
Ders Tanımı İşletme II dersi, işletmelerin değişen kavramlarını, fonksiyonlarını gelişen dünya düzeni ve dünya ekonomisi çerçevesinde öğrenciye veren temel bir ders niteliğindedir. İşletme I dersinin devamı niteliğinde olup, işletme fonksiyonlarındaki güncel değişmeleri öğrencilere öğretmeyi amaçlamaktadır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse giriş
2 Üretimde güncel konular: Endüstri 4.0 Aksoy, S. (2017). Değişen teknolojiler ve endüstri 4.0: Endüstri 4.0’ı anlamaya dair bir giriş. SAV Katkı, 4, 34–44. Bulut, E. & Akçacı, T. (2017). Endüstri 4.0 ve inovasyon göstergeleri kapsamında Türkiye analizi. ASSAM Uluslararası Hakemli Dergi, 7, 50–72.
3 Üretimde güncel konular: Robotlar Fırat, O. Z. & Fırat, S. Ü. (2017). Endüstri 4.0 yolculuğunda trendler ve robotlar. Istanbul University Journal of the School of Business, 46(2), 211–223.
4 Pazarlamada güncel konular: Veri bilimi ve pazarlama analitiği Gökalp, M. O., Kayabay, K., Çoban, S., Yandık, Y. B. & Eren, P. E. (2018). Büyük veri çağında işletmelerde veri bilimi. 5th International Management Information Systems Conference, 94–97. Demirtaş, B. & Argan, M. (2015). Büyük veri ve pazarlamadaki dönüşüm: Kuramsal bir yaklaşım. Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, 15, 1–21.
5 Pazarlamada güncel konular: Paylaşım ekonomisi Kiracı, H. & Kayabaşı, A. (2017). Yeni nesil bir ekonomik sistemin ülkemizdeki potansiyeli: Paylaşım ekonomisindeki iş modeli örneklerinin irdelenmesi. Uluslararası Afro-Avrasya Araştırmaları Dergisi, 4(2), 75–90. Kacar, A. İ. & Yakın, V. (2018). Paylaşım ekonomisi ve değer yaratmak: Kanvas iş modeli örneği. Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi, 53(3), 724–739.
6 Yönetimde güncel konular: İnsan ve yapay zeka teknolojileri Köroğlu, Y. (2017). Yapay zekanın teorik ve pratik sınırları. 6. Evrim, Bilim, ve Eğitim Sempozyumu.
7 Yönetimde güncel konular: Yönetimde kuşak farklılıkları ve yeni kuşaklar Aydın, I. (2017). Yönetimde kuşak farklılıkları, birlikte çalışma ve kuşakların yönetimi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 221, 69–94. Kaplan, B. (2013). C kuşağı tüketici davranışları ve C kuşağına yönelik pazarlama stratejileri. 18. Ulusal Pazarlama Kongresi Bildiri Kitabı.
8 Yönetimde güncel konular: Sürdürülebilir işletmeler ve sosyal girişimcilik Çetindamar, D., Tutal, E., Titiz, S. & Taluk, Ş. (2010). Sosyal dönüşümün ajansları: Sosyal girişimciler. Uluslararası Sosyal Girişimciler Konferansı. Betil, İ. (2007). Ekonomik ve sosyal alanda girişimcilik. Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 2(2), 21–24.Kuşat, N. (2012). Sürdürülebilir işletmeler için kurumsal sürdürülebilirlik ve içsel unsurlar. AKÜ İİBF Dergisi, 12(2), 227–242. Sarıkaya, M. & Kara, Z. (2007). Sürdürülebilir kalkınmada işletmenin rolü: Kurumsal vatandaşlık. Yönetim ve Ekonomi, 14(2), 221–233.
9 Ara sınav
10 Finansta güncel konular: Blockchain Turan, Z. (2018). Kripto paralar, bitcoin, blockchain, petro gold, dijital para ve kullanım alanları. Academic Review of Economics and Administrative Sciences, 11(3), 1–5. Avunduk, H. & Aşan, H. (2018). Blok zinciri teknolojisi ve işletme uygulamaları: Genel bir değerlendirme. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 33(1), 369–384.
11 Finansta güncel konular: Ticaret savaşları Ünay, S. & Dilek, Ş. (2018). Yeni korumacılık ve ticaret savaşları. Analiz, 228, 7–25. Yılmaz, M. & Divani, E. (2018). Ticaret savaşları, ekonomik milliyetçilik, yeni merkantilizm ve Dünya Ticaret Örgütünün işlevsizliği. İKÇÜ İİBF Dergisi, 1(1), 10–24.
12 Finansta güncel konular: Helal işletmeler Torlak, Ö. (2012). İslam ülkeleri arasında helal ürün pazarlama potansiyeli, problemleri ve çözüm önerileri. Tüketici ve Tüketim Araştırmaları, 4(2), 1–9. Küçükkurt, A. (2018). Helal olsun!.. Para, 51, 10–18.
13 Vaka incelemeleri
14 Vaka incelemeleri
15 Dönemin Gözden Geçirilmesi
16 Final sınavı

 

Ders Kitabı

Şeşen, H. & Gürbüz, S. (2016). Yönetimde güncel yaklaşımlar. İstanbul: Beta. ISBN 6053336464

Önerilen Okumalar/Materyaller

Aksoy, S. (2017). Değişen teknolojiler ve endüstri 4.0: Endüstri 4.0’ı anlamaya dair bir giriş. SAV Katkı, 4, 34–44. 

Avunduk, H. & Aşan, H. (2018). Blok zinciri teknolojisi ve işletme uygulamaları: Genel bir değerlendirme. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 33(1), 369–384.

Aydın, I. (2017). Yönetimde kuşak farklılıkları, birlikte çalışma ve kuşakların yönetimi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 221, 69–94.

Betil, İ. (2007). Ekonomik ve sosyal alanda girişimcilik. Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 2(2), 21–24.

Bulut, E. & Akçacı, T. (2017). Endüstri 4.0 ve inovasyon göstergeleri kapsamında Türkiye analizi. ASSAM Uluslararası Hakemli Dergi, 7, 50–72.

Çetindamar, D., Tutal, E., Titiz, S. & Taluk, Ş. (2010). Sosyal dönüşümün ajansları: Sosyal girişimciler. Uluslararası Sosyal Girişimciler Konferansı.

Demirtaş, B. & Argan, M. (2015). Büyük veri ve pazarlamadaki dönüşüm: Kuramsal bir yaklaşım. Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, 15, 1–21.

Fırat, O. Z. & Fırat, S. Ü. (2017). Endüstri 4.0 yolculuğunda trendler ve robotlar. Istanbul University Journal of the School of Business, 46(2), 211–223.

Gökalp, M. O., Kayabay, K., Çoban, S., Yandık, Y. B. & Eren, P. E. (2018). Büyük veri çağında işletmelerde veri bilimi. 5th International Management Information Systems Conference, 94–97. 

Kacar, A. İ. & Yakın, V. (2018). Paylaşım ekonomisi ve değer yaratmak: Kanvas iş modeli örneği. Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi, 53(3), 724–739.

Kaplan, B. (2013). C kuşağı tüketici davranışları ve C kuşağına yönelik pazarlama stratejileri. 18. Ulusal Pazarlama Kongresi Bildiri Kitabı.

Kiracı, H. & Kayabaşı, A. (2017). Yeni nesil bir ekonomik sistemin ülkemizdeki potansiyeli: Paylaşım ekonomisindeki iş modeli örneklerinin irdelenmesi. Uluslararası Afro-Avrasya Araştırmaları Dergisi, 4(2), 75–90.

Köroğlu, Y. (2017). Yapay zekanın teorik ve pratik sınırları. 6. Evrim, Bilim, ve Eğitim Sempozyumu.

Kuşat, N. (2012). Sürdürülebilir işletmeler için kurumsal sürdürülebilirlik ve içsel unsurlar. AKÜ İİBF Dergisi, 12(2), 227–242.

Küçükkurt, A. (2018). Helal olsun!.. Para, 51, 10–18.

Sarıkaya, M. & Kara, Z. (2007). Sürdürülebilir kalkınmada işletmenin rolü: Kurumsal vatandaşlık. Yönetim ve Ekonomi, 14(2), 221–233.

Torlak, Ö. (2012). İslam ülkeleri arasında helal ürün pazarlama potansiyeli, problemleri ve çözüm önerileri. Tüketici ve Tüketim Araştırmaları, 4(2), 1–9. 

Turan, Z. (2018). Kripto paralar, bitcoin, blockchain, petro gold, dijital para ve kullanım alanları. Academic Review of Economics and Administrative Sciences, 11(3), 1–5. 

Ünay, S. & Dilek, Ş. (2018). Yeni korumacılık ve ticaret savaşları. Analiz, 228, 7–25. 

Yılmaz, M. & Divani, E. (2018). Ticaret savaşları, ekonomik milliyetçilik, yeni merkantilizm ve Dünya Ticaret Örgütünün işlevsizliği. İKÇÜ İİBF Dergisi, 1(1), 10–24.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
20
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
40
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
2
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
3
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
10
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
10
Final Sınavı
1
10
    Toplam
116

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Ekonominin temel kavramlarını, genel işleyişini, sistemin unsurlarının birbirleriyle ilişkilerini analiz ederek ekonomik olguları açıklar.

2

Bankacılık ve Sigortacılık hizmeti veren kuruluşların ekonomik sistem içerisindeki rolünü, önemini ve fonksiyonlarını tartışır.

3

Bankacılık ve Sigortacılık hizmeti veren kurumların türlerini göz önünde bulundurarak, bu kurumların sunduğu hizmet ve ürünlerle ilgili ilke ve yöntemleri uygular.

4

Finansal sistemin önemli bir unsuru olan risk faktörünü tanımlar ve söz konusu riski yönetir veya fırsatlardan yararlanmak için finansal araçları kullanır.

5

Finansal ürünlerin pazarlaması ve satışı konusunda gerekli yetenekleri geliştirir.

6

Temel hukuk bilgisinin yanında, bankalar kanunu, sigorta kanunu ve sermaye piyasası kanunları ile kambiyo mevzuatı hakkında temel düzeyde bilgi sahibidir.

7

İşletmelerin finansal ve ekonomik durumlarını değerlendirebilmek için, gelir tablosu ve bilanço başta olmak üzere, finansal tabloları analiz eder, bunun yanında şirket işlemlerinin muhasebe döngüsü içerisinde ilgili defterlere kaydını, düzeltme ve kapanış kayıtlarını gerçekleştirir.

8

Mesleki problemlerin çözümü için gerekli olan analitik düşünme becerisini geliştirerek, matematik ve mantık kurallarını uygular.

9

Mesleki etik, hesapverebilirlik ve sorumluluk ilkelerine dayalı kararlar alır.

X
10

İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar.

11

Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisine sahip olur ve bu beceriyi çalışma ortamında kullanır.

X
12

Alanı ve alandışı gelişmeleri yakından takip ederek, sosyal ve akademik yönden geniş bir bakış açısı geliştirir.

13

Öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine yönlendirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest