BNK 122 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Mesleki Gelişim Etkinlikleri II
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
BNK 122
Güz/Bahar
0
4
2
5

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı -
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bankacılık ve Sigortacılık Programı ıle ılgılı olsun olmasın, öğrencinin ilgi duyduğu alanlarda, Universitemizde ve dışarıda duzenlenen sergı, konser, konferansları vb sosyal aktıvıtelerı takıp etmesı ve katılması için teşvık etmek, Dönem başında belırlenen bir proje konusu ile ilgili olarak grup/takım çalışması halınde araştırma yapıp elde ettiği bilgileri dış ticaret alanın faaliyet gösteren bir işletme üzerinde uygulamak/incelemek ve tüm bulguları içeren bir rapor hazılayarak sunmak
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Bankacılık ve Sigortacılık Programı Ogrencı Toplulugunun faalıyetlerınden haberdar olmak ve faalıyetlere ızleyıcı ve/veya uygulayıcı olarak katılmak
  • Verılen proje ıle ılgılı olarak kutuphane, meslekı kuruluşlar uzerınden araştırma yapmak
  • verı madencılıgı yapmak ve bılgılerı derlemek
  • Verılen proje ıle ılgılı olarak edınılen kıtap, makale, yuzyuze goruşme, veri madencılıgı ıle elde edılen bılgılerı rapor halınde hazırlamak
  • Calışma ıle ılgılı olarak alan/saha araştırması yapmak uzere soru duzenleme, bılgı toplama ve bunları derlemek
  • Yapılan on rapor/taslakla ılgılı olarak grup toplantılarına katılmak
  • Yapılan rapora bu bılgılerı ekleyerek sunum hazırlamak
Ders Tanımı Mesleği ile ilgili alışılageldik alanların tekrar incelenmesi ve/veya değişim ve gelişmelere bağlı olarak ortaya çıkan fırsatların farkındalığının yaratılması için alan çalışması yaptırmak

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Secılen donem projesı ıle ılgılı grup oluşturulması ve konu başlıklarının gruplara gore dagıtılması, projenın ana başlıkları ve amacıyla ılgılı bılgılerın aktarılması
2 Araştırma yapılması
3 Araştırma yapılması
4 Secılen proje konusuna gore yapılan araştırma sonucunda bulunan verılerden oluşan ana başlıklar ve alt başlıklar ve kaynakcalardan oluşan taslagın ıncelenmesı ve yeterlı bulunması halınde taslak raporun yazılmaya başlanması
5 Secılen proje konusuna gore yapılan araştırma sonucunda bulunan verılerden oluşan ana başlıklar ve alt başlıklar ve kaynakcalardan oluşan taslagın ıncelenmesı ve yeterlı bulunması halınde taslak raporun yazılmaya başlanması
6 On raporun yazılması
7 Secılen uygulama alanının ılan edılmesı ve verı madencılıgı sonucunda oluşan raporun taslagının ıncelenmesı
8 Uygulama alanı secımı ve uygulama yapılması
9 Uygulama alanı secımı ve uygulama yapılması
10 Uygulama alanı secımı ve uygulama yapılması
11 Secılen uygulama alanı ılgılı bulguları ıceren taslak raporun ıncelenmesı
12 Secılen uygulama alanı ılgılı bulguları ıceren taslak raporun ıncelenmesı
13 Secılen uygulama alanı ılgılı bulguları ıceren taslak raporun ıncelenmesı
14 Proje Raporunun son halının sunumu
15 PROJE RAPORUNUN SUNUMU
16 PROJE RAPORUNUN SUNUMU

 

Ders Kitabı Konuya göre Dersi veren Öğretim görevlisi tarafından öğrenciler yönlendirilecektir.
Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
30
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
70
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
30
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
70
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
0
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
36
Final Sınavı
50
    Toplam
0

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Ekonominin temel kavramlarını, genel işleyişini, sistemin unsurlarının birbirleriyle ilişkilerini analiz ederek ekonomik olguları açıklar.

2

Bankacılık ve Sigortacılık hizmeti veren kuruluşların ekonomik sistem içerisindeki rolünü, önemini ve fonksiyonlarını tartışır.

3

Bankacılık ve Sigortacılık hizmeti veren kurumların türlerini göz önünde bulundurarak, bu kurumların sunduğu hizmet ve ürünlerle ilgili ilke ve yöntemleri uygular.

4

Finansal sistemin önemli bir unsuru olan risk faktörünü tanımlar ve söz konusu riski yönetir veya fırsatlardan yararlanmak için finansal araçları kullanır.

5

Finansal ürünlerin pazarlaması ve satışı konusunda gerekli yetenekleri geliştirir.

6

Temel hukuk bilgisinin yanında, bankalar kanunu, sigorta kanunu ve sermaye piyasası kanunları ile kambiyo mevzuatı hakkında temel düzeyde bilgi sahibidir.

7

İşletmelerin finansal ve ekonomik durumlarını değerlendirebilmek için, gelir tablosu ve bilanço başta olmak üzere, finansal tabloları analiz eder, bunun yanında şirket işlemlerinin muhasebe döngüsü içerisinde ilgili defterlere kaydını, düzeltme ve kapanış kayıtlarını gerçekleştirir.

8

Mesleki problemlerin çözümü için gerekli olan analitik düşünme becerisini geliştirerek, matematik ve mantık kurallarını uygular.

9

Mesleki etik, hesapverebilirlik ve sorumluluk ilkelerine dayalı kararlar alır.

10

İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar.

11

Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisine sahip olur ve bu beceriyi çalışma ortamında kullanır.

X
12

Alanı ve alandışı gelişmeleri yakından takip ederek, sosyal ve akademik yönden geniş bir bakış açısı geliştirir.

X
13

Öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine yönlendirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest